Raw
lokalita:
Bratislava
rozloha:
120
m2
rok:
2020
Projekt interiéru pre firemnú značku Nueva Via reprezentuje viacero rovín architektúry spojených do jedného celku. V návrhu vnímame snahu o prirodzené odprezentovanie jej identity v novom priestore. Sviežosť, surovosť, ale zároveň jemnosť a pestrosť je len zlomok toho, čím zaujme tento interiér už na prvý pohľad.
Koncept interiéru vychádzal z pôvodných priestorov banky, do ktorých bolo nevyhnutné navrhnúť všetky potrebné funkcie slúžiace pre potreby novej prevádzky. Návrh racionálne rozdeľuje dispozíciu na päť základných zón: proces výroby raw cupcakeku až po fázu predaja. Výrobná časť, dokončovacia časť, predajná časť a časť pre zákazníkov, ktorá je doplnená o hygienické zázemie. Jednotlivé zóny sú navzájom oddelené -buď stavebnými konštrukciami z dôvodu šírenia akustického hluku z výrobnej časti, alebo závesmi, čím dovoľujeme nahliadnuť zákazníkom priamo do dokončovacej časti, kde sa odohráva celé divadlo prípravy cupcakeku.
Interiér je postavený na koncepte poctivej výroby raw cupcakeku pripravovaného ručne s použitím najčerstvejších surovín. Táto forma umeleckého predstavenia v prevedení značky Nueva Via sa odohráva každý deň na Obchodnej ulici, načo sme zareagovali vytvorením nosného prvku v interiéri v podobe takzvanej „opony“ so štyrmi klenbovými otvormi prekrytými zamatovými závesmi. Opona v podobe sadrokartónovej priečky oddeľuje dokončovaciu časť s možnosťou vydávania dezertov priamo do predajnej časti na pult pre zefektívnenie práce a zníženie výdaja energie pri samotnom procese. Dizajnová opona tak okrem svojej estetickej funkcie napomáha k zefektívneniu celého procesu pri výrobe. Klenbové otvory slúžia buď na podávanie dezertov medzi zónami alebo na samotný prechod medzi dokončovacou a predajnou časťou či pre vstup do hygienickej zóny.
Pred oponou sa nachádza predajný pult orientovaný kolmo na barové sedenie pri oknách smerom do ulice, čím sa celkové predstavenie výroby dezertov dostáva aj na samotnú ulicu.
Dominantným materiálom v interiéri je vysokoodolná kaučuková podlaha v zelenom prevedení v časti pre zákazníkov a staroružovom prevedení v zóne predaja. Ide o použitie psychologického aspektu v architektúre naznačujúci zákazníkom určitú hranicu, za ktorú by nemali vstupovať a automaticky tak narúšať rušný chod prevádzky či predajnú časť. Jednotlivé farby vychádzajú zo samotnej identity značky. Zrnitosť použitá na kaučukovej podlahe vychádzala zo zrnitosti pôvodného žulového obkladu, ktorý sme sa rozhodli zanechať.
Priestor koncepčne reaguje na zvolené farby na podlahe a preberá ich ďalej v podobe nábytkov a zariadenia vo výrazných či menej saturovaných odtieňoch. Interiér je doplnený surovým vlnitým plechom použitým ako čelo predajného pultu a poctivou remeselnou výrobou oceľových prvkov, čím reaguje na samotnú výrobu surových dezertov. Zmäkčujúcimi prvkami ako kontrast k surovosti, sú práve zamatové závesy a živé kvety osadené ako koruna na „opone“. Mäkkosť a krehkosť v interiéri odkazuje na samotnú konzumáciu čerstvých raw dezertov rozplývajúcich sa na jazyku servírovaných priamo z výroby.